Több mint 3 és fél milliárdot költött a kormány az érvénytelen népszavazás hirdetéseire

Megosztás

És ez még nem is a teljes összeg, mivel ez csak a nyomtatott és elektronikus sajtóban megjelent hirdetésekre szánt összeget tartalmazza.

A kormány a kampányidőszakban bruttó 3,7 milliárd forintot költött el a nemváltós népszavazás hirdetéseire az erre kiválogatott nyomtatott és elektronikus sajtóban, írja az Állami Számvevőszék honlapján közzétették adatok alapján a K-Monitor. „Ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét” – tették hozzá. A civil szervezet számításai szerint a legnagyobb arányban a Mediaworks kiadványainak közel közel 70 százalék jutott ebből az összegből. 

A K-Monitor megjegyzi, hogy ez még nem a teljes össze, hiszen ehhez még hozzájönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube. Így a szervezet becslése szerint a teljes Védjük meg kampány ára akár a 10 milliárdot is meghaladhatja.

Hiába azonban a nagy költések, hiszen végül a népszavazás érvénytelen lett.

Forrás: K-Monitor via 444.hu; Foró: MTI/Balogh Zoltán

Kapcsolódó cikkek